• Vertrouwenscontactpersoon

• Voel jij je gepest of buitengesloten en voel je je daardoor niet prettig binnen jouw team? Zijn er dingen die je niet met jouw trainer en/of coach wilt bespreken? Zijn er andere problemen waardoor je niet lekker in je vel zit?

De (jeugd)leden van NKV horen met plezier te kunnen korfballen. Af en toe zijn er dingen waar een (jeugd)lid tegenaan loopt, die hij of zij niet zomaar zelf hoeft op te lossen. Hierdoor kan het plezier in korfbal ineens weg gaan. NKV wil graag dat haar leden in hun vel zitten en met plezier op het korfbalveld staan en wil daarom graag helpen! Voel jij je niet prettig binnen het team, of speelt er iets anders waar je graag over wil praten? Denk er dan eens over na om contact met ons op te nemen omdat wij als vertrouwenspersonen binnen NKV jou graag willen helpen!

Vertrouwenscontactpersoon bij NKV
    NKV wil als korfbalvereniging dat haar leden zich veilig voelen en zichzelf kunnen zijn. Echter komt er overal ongewenst gedrag voor, dus helaas ook binnen onze vereniging. NKV wil er voor zorgen dat pesten, discriminatie, seksuele intimidatie en overige ongewenste gedragsvormen zo min mogelijk voorkomen en haar leden ondersteunen bij de gevallen die wél voorkomen.

De vertrouwenscontactpersonen van NKV zijn het aanspreekpunt voor haar leden, ouders en vrijwilligers die te maken hebben met ongewenst gedrag.
    Een vertrouwenscontactpersoon bij NKV heeft een aantal taken;
    - Een luisterend oor bieden bij zorgen of een probleem
    - Bepalen wat de te ondernemen stappen zijn samen met de persoon
    - Actief bemiddelen of zoeken naar een oplossing
    - Eventueel doorverwijzen naar hulpverlening

Praten helpt
    Vaak ervaren leden een drempel om met iemand te praten over zijn of haar gevoelens of problemen. De vertrouwenscontactpersonen van NKV behandelen het gesprek met haar leden strikt vertrouwelijk. Een vertrouwenscontactpersoon zal eerst alleen luisteren, gevolgd door het samen kijken naar de beste oplossing voor het probleem. Alleen met toestemming van de persoon zullen er verdere stappen ondernomen worden en andere mensen worden betrokken. Wij als vertrouwenscontactpersonen van NKV willen dat onze leden zich op hun gemak voelen en hun problemen bespreekbaar kunnen maken.

Inge Verbruggen, Jacqueline Nijnens en Anouk Cramer zijn de vertrouwenscontactpersonen binnen NKV. Je kunt ons aanspreken op de korfbalvelden of een e-mail sturen naar: vertrouwenspersoon@nkvkorfbal.nl.

Groetjes,
    Inge, Jacqueline & Anouk